
Göç İdaresinden Randevu Nasıl Alınır?
Göç İdaresi; göç faaliyetlerine yönelik strateji geliştirmek ve uygun politikaları ortaya koymakla vazifeli T.C. İçişleri Bakanlığı’na bağlı bir kuruluştur. T.C. İçişleri Bakanlığı, ülke genelinde göç kaynaklı oluş ve işlerin organize edilmesi, güvenlik hassasiyetinin oluşturulması ile göç faaliyetlerinin kayıt altında tutulması adına İl Göç İdareleri’ni görevlendirmektedir. Bu görevlendirmenin esası, farklı ülke vatandaşlarının göç sonucu ülke sınırlarına girerek kontrolsüz şekilde yoğunlaşmasını önlemeye ve hem ülke içi güvenliği hem de göçmen güvenliğini koruma altına almaya dayanmaktadır.
Göç İdaresi, müdürlükleri vasıtasıyla ilgili bölgeden sorumlu olarak görev yapmaktadır. Her türlü işlem ve uygulama için bireysel başvuru gerektiği takdirde randevu usulü ile çalışma esastır. Bu sebeple bireysel başvuru sürecinde gereken tüm evrak ve başvuru yöntem sıralamalarına, ilgili kişilerin eksiksiz şekilde riayet etmesi gerekmektedir. Göç İdaresi’nin müdürlüklerden bağımsız olarak uluslararası koruma, insan kaçakçılığını önleme, insan kaçakçılığı mağdurlarını koruma altına alma gibi görev ve sorumlulukları da bulunmaktadır.
Kayıt dışı girişlerin emniyet güçleri tarafından tespit edilmesi halinde, gerekli işlemlerin ardından Göç İdaresi’ne sevki gerçekleştirilmektedir. Göç İdaresi kayıt dışı girişe muhatap olan kişilerin ülkeye giriş sebepleri arasında, ulusal veya uluslararası insani sığınma haklarına yönelik belgelendirilmiş gerekçeler olması durumunda, kişilerin koruma altına alınması adına işlem başlatmaktadır.
Belirli bir süre zarfında korunmaya yönelik gereklilikleri yerine getirmesi istenen göçmenlerin randevu alarak yeniden sığınma hakkı talep etmesi istenir. Eğer bu şarta uygun olmayan bir yasa dışı giriş söz konusu olmuşsa, bireylerin sınır dışı edilmesi için gerekli muamele Göç İdaresi kontrolünde gerçekleştirilir.
İl Göç İdaresi aracılığıyla işlem gerçekleştirmek isteyen kişilerin takip etmesi gereken adımlar bulunmaktadır. Kamu kurumlarının tamamında artık online randevu sistemi mevcut olduğundan, bu kurumla ilgili tüm işlem ve bilgilendirme adımları da online randevu sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir.
İl Göç İdaresi’nden randevu almak isteyen kişilerin yapması gerekenler şu şekildedir:
- Göç İdaresi Genel Müdürlüğü üzerinden sisteme giriş yapılmalıdır.
- İlk kez giriş yapacak olan adaylar e-mail veya GSM bilgileriyle onay almalıdır.
- “Randevu Al” seçeneği tıklandıktan sonra yönlendirme ekranı takip edilmelidir.
- Başvuruya ilişkin talep edilen bilgi ve belgelere dair form doldurulmalıdır.
- Sistem tarafından otomatik atanan randevu günü ve saati kaydedilmelidir.
Randevu işlemlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli iki husus randevu niteliği ve form doldurma işlemleridir. Randevu niteliği, Göç İdaresi’nde muhatabın gerçekleştirmek istediği işleme yönelik olarak randevu talep etmesi anlamına gelir. İkamet izni, ikamet uzatma, ilk başvuru vb. kategoriler arasında, başvuru yapacak kişilerin kendi işlemleri çerçevesinde randevu alması gerekmektedir.
Göç İdaresi’nden randevu almak isteyenler için önemli dikkat noktalarından bir diğeri de form doldurma işlemleridir. Randevu alma işlemleri sırasında online sistemin yönlendirmelerini takip eden kişilerin, form bilgilerinde eksiklik veya yanlışlık olması halinde, randevu sırasında işlem gerçekleştirilmemektedir. Bu sebeple kimlik ve talep bilgileri de dâhil olmak üzere, eksiksiz ve doğru şekilde form doldurulmasına özen gösterilmelidir.